Ledige stillinger
Nå har vi en rekke spennende stillinger ledig i både Romsdalsgondolen, Eggen Restaurant og morselskapet Romsdalen. Noen har fast ansettelse, noen er deltid og noen er sesongarbeid. Rull deg ned for å lese mer.
Finner du ikke en stilling for deg? Vi er alltid interessert i personer med fart og snert. Du er velkommen til å sende en åpen søknad til soknad@romsdalen.no.

Sesongstilling, fulltid og deltid:
Salgsmedarbeider for naturbaserte opplevelserTrives du med kundeservice, og har et brennende ønske om å tilby gode opplevelser? Har du fart og snert, og kommer lett i kontakt med nye mennesker? Hos oss vil du få en variert hverdag, hvor du vil være med å skape fornøyde gjester både gjennom salg og å bistå som guide.
Vi ser nå etter fremoverlente og entusiastiske personer som vil ta vare på våre gjester ved å gi god service og drive salg i vårt kundesenter i sentrum av Åndalsnes. Du vil få ansvar for å selge billetter og gi kunder informasjon om alle våre ulike aktiviteter og tilbud. Det vil også selges suvenirer i kombinasjon med opplevelsene, hvor du vil bli involvert i kundeservice, salg, varelagerstyring og varetelling.
Reiseliv er en sesong- og væravhengig industri med store variasjoner fra dag til dag. Du må være komfortabel med å betjene butikk og kundesenter på egenhånd på dager med få gjester, og jobbe sammen med et større team på dager med mange gjester. Det kreves gode kommunikasjonsferdigheter da du må ha tett dialog med Romsdalsgondolen, Eggen Restaurant og opplevelsesguidene som skal ta med gjester på tur.
Du må også kunne bistå våre ulike opplevelser ved å innta rollen som guide ved behov. Du vil få opplæring i alle våre aktiviteter og opplevelser. Disse inkluderer guidet busstur til Trollstigen, guidet tur på Nesaksla, guidet tur til Rampestreken, kløvtur med Husky og RIB-safari på Romsdalsfjorden. I tillegg tilbyr vi ulike opplevelser som leveres av våre samarbeidspartnere, samt skreddersydde guidede opplevelser til grupper som f.eks. cruise.
Som Salgsmedarbeider og guide for Romsdalen får du bli en del av et lite men voksende team som brenner for gode opplevelser. Du får være i kontakt med gjester fra hele verden som har valgt å legge sin ferie til nettopp Romsdalen. Ferietiden er den viktigste tiden i hele året for den individuelle gjesten, så med dette følger det med et stort ansvar for å møte (og toppe!) gjestens forventninger.
Vi ser etter et utvalg personer som kan jobbe fulltid, deltid eller på tilkalling i juni, juli og august, med mulighet for forlengelse. Søkere vil fortløpende bli tatt inn til intervju.
Hvem er du?
- Du passer sosial og utadvendt
- Du er strukturert og har en sterk ansvarsfølelse
- Du snakker og skriver norsk eller annet skandinavisk språk
- Du snakker engelsk flytende, det er en fordel om du kan et tredje språk
- Du er fleksibel og kan jobbe kveld og helg så vel som på dagtid og ukedag
Vi tilbyr
- Vi tilbyr et lite, innovativt arbeidsmiljø hvor du får mulighet til å påvirke utviklingen
- Gode utviklingsmuligheter lokalt og nasjonalt i konsernet Norwegian Travel
- En arbeidsplass midt blant det råeste av norsk friluftsliv
- Ansattkort på Romsdalsgondolen
- Lønn etter avtale
- Hjelp til å finne bolig
Om arbeidsgiveren
Romsdalen AS er et investerings- og utviklingsselskap innen aktivitetsbasert reiseliv med hovedkontor på Åndalsnes. Selskapet skal identifisere og utvikle muligheter i reiselivet for økt vekst og verdiskaping, og investere i et utvalg av reiselivsprosjekter og selskaper. Aktuelle virksomheter er Romsdalsgondolen, Eggen Restaurant, hotell, turisttog på Raumabanen, Fjordcruise, event og aktivitetsbaserte opplevelser. Romsdalen AS er en del av The Norwegian Travel Company AS sin nasjonale satsning.
Om The Norwegian Travel Company AS (“Norwegian Travel”)
Norwegian Travel tar sikte på å levere opplevelsesbasert turisme av høy kvalitet på utvalgte destinasjoner i Norge. Selskapet er eier av kjernevirksomheten, og i samarbeid med komplementære aktører tilbyr Norwegian Travel et bredt spekter av aktiviteter og produkter. Sammen har vi en betydelig portefølje, og vårt mål er å tilby et “one-stop-shop-tilbud” med destinasjoner, aktiviteter og overnatting for reisende til våre destinasjoner. Norwegian Travel har som ambisjon å utvikle det beste fra norsk reiselivsbransje, og tilgjengelig gjøre aktivitetsturismen i Norge. Selskapet er per i dag representert i Kirkenes, Tromsø, Narvik og Romsdalen.
Høres det ut som noe som kan passe deg? Send din CV og søknad merket «opplevelsesguide» til soknad@romsdalen.no.
Søknadsfrist: Snarlig. Søkere vil fortløpende bli tatt inn til intervju.
Har du spørsmål kan du ta kontakt med Salg- og Markedsleder Susanne Fausa Brastad (410 47 473).
Fulltid og deltidsstilling:
OpplevelsesguideTrives du i vertskapsrollen? Har du en indre stolthet av norsk natur og kultur? Dette er din sjanse til å ha en svært variert og aktiv hverdag, og være med å skape glede og fornøyde gjester på tvers av ulike opplevelser.
Vi ser nå etter guider som vil ta godt vare på våre gjester og bidra til at de får en uforglemmelig opplevelse i Romsdalen. Ved å være imøtekommende og å by på deg selv og gode historier bidrar du til at opplevelsen har det lille ekstra. Du får muligheten til å bli kjent med og jobbe med en rekke ulike naturbaserte opplevelser. Disse kan variere fra å være en guidet fjelltur, trugetur, huskyassistent, eller å fortelle historier rundt bålet til en bedriftsgruppe.
Som opplevelsesguide for Romsdalen får du bli en del av et lite men voksende team med guider. Du får være i kontakt med gjester fra heleverden som har valgt å legge sin ferie til nettopp Romsdalen. Ferietiden er den viktigste tiden i hele året for den individuelle gjesten, så med dette følger det med et stort ansvar for å møte (og toppe!) gjestens forventninger.
Gjennom hele året trenger vi guider som er tilgjengelig på deltid/tilkalling, mens om sommeren har vi behov for sesongansatte guider som er tilgjengelig i en fulltidsstilling i juni, juli og august. På lengre sikt har vi som mål å ansette guider i heltidsstillinger.
Noen av våre opplevelser inkluderer:
· Romsdalsgondolen og Eggen Restaurant
· Guidet busstur til Trollstigen
· Guidet trugetur på Nesaksla inkl. Romsdalsgondolen
· Guidet fottur til Rampestreken via Romsdalsgondolen
· Kløvtur med husky
· Sledetur med husky
· Tilpassede pakker til cruise og turoperatører
· Skreddersydde program til bedriftsgrupper
Hvem er du?
· Du passer naturlig inn i vertskapsrollen, og trives med å hjelpe andre
· Du kommuniserer tydelig
· Du er strukturert og har en sterk ansvarsfølelse
· Du snakker og skriver norsk eller annet skandinavisk språk
· Du snakker engelsk flytende, det er en fordel om du kan et tredje språk.
· Du er fleksibel og kan jobbe kveld og helg så vel som på dagtid
Vi tilbyr
· Vi tilbyr et lite, innovativt arbeidsmiljø hvor du får mulighet til å være med å legge ditt eget preg på opplevelsene
· Gode utviklingsmuligheter lokalt og nasjonalt i konsernet Norwegian Travel
· En arbeidsplass midt blant det råeste av norskfriluftsliv
· Ansattkort på Romsdalsgondolen
· Lønn etter avtale
Høres det ut som noe som kan passe deg? Send din CV og søknadmerket «opplevelsesguide» til soknad@romsdalen.no.
Søknadsfrist: Snarlig. Søkere vil fortløpende bli tatt inn til intervju.
Har du spørsmål kan du ta kontakt med Salg- og Markedsleder Susanne Fausa Brastad (410 47 473).
Fast stilling
Operativ leder for OpplevelserRomsdalen AS har en ambisjon om å gjøre Romsdalen til verdens beste reisemål for naturglade mennesker. Derfor satser vi stort på naturbaserte opplevelser. I dag har vi guidede fotturer/trugeturer/skiturer/bussturer, kløvtur og sledetur med Husky, gondol, kulinariske smaksopplevelser på Eggen Restaurant m.m.
Nå trenger vi en entusiastisk leder med på laget for å lede utviklingen og driften av våre opplevelser til nye høyder. Du må være en operativ leder som liker å være «tett på driften». Den ene dagen er du guide for en gruppe gjester på truger og neste dag jobber du med utvikling av nye aktiviteter i henhold til våre verdier, ambisjoner og reiselivstrender. Ditt hovedansvar vil være å planlegge, kvalitetssikre og lede all drift av opplevelser på tvers av hele virksomheten.
Vi tilbyr våre gjester fantastiske opplevelser som gir minner for livet, og som gjør at de ønsker å komme tilbake for å oppleve mer. Derfor trenger vi en operativ leder som vet hvordan man utvikler og leverer fantastiske kundereiser ved bruk av verktøy som f.eks. Experience Design eller Service Design. Felles for våre opplevelser er at de skal være tilgjengelige for mange (lavterskel) og ha wow-faktor, samt være i henhold til våre verdier; å være ekte, skape verdi og bry oss.
Du må ha service i blodet og brenne for å se gjester med et smil og latter om munnen. Det er en klar fordel om du er strukturert og er kjent for å ha gjennomføringsevne. Det vil være viktig at du tilpasser deg raskt, og at du er god på å lede ansatte i en dynamisk virksomhet og bransje som er i kontinuerlig endring.
Som operativ leder for opplevelser tar du ansvar for et lite men voksende team av guider. Det vil også være ditt ansvar å sette opp budsjett, lage langsiktige planer, bemanning og ansette nødvendige ressurser for stabil og bærekraftig gjennomføring av våre eksisterende og fremtidige opplevelser.
Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å være en pådriver av innovasjon og nyskaping innen naturbaserte opplevelser. Her får du være en del av prosessen rundt idemyldring og utvikling av nye muligheter med forretningspotensiale, sammen med et team som brenner like mye for gode gjesteopplevelser som deg selv. Det vil være viktig at du jobber tett med Salg- og Markedsavdelingen, samt bruker andre interne ressurser og fellesfunksjoner i Romsdalen AS og morselskapet The Norwegian Travel Company AS.
Oppgaver
- Planlegge, koordinere og lede opplevelser i henhold til selskapets overordnede mål
- Være oppdatert på reisetrender
- Utvikle, måle og evaluere eksisterende og nye opplevelser
- Ha tett dialog med Salg- og Markedsavdelingen, i felleskap utarbeide en Salg- og Markedsplan for opplevelser
- Utvikle og forankre gode driftsrutiner for opplevelser
- Rekruttere, ansette og trene opp nye medarbeidere innen opplevelser
- Ha god kontakt med gjestene og sørge for høy kvalitet på opplevelser
- Budsjett- og resultatansvar
- Samarbeide tett med morselskap og datterselskap av Romsdalen AS
Personlige egenskaper
- Trives godt med kombinasjonen av praktisk arbeid og administrative oppgaver
- Høyt engasjement og blir motivert av høyt tempo
- Proaktiv og løsningsorientert
- Strukturert og metodisk tilnærming til oppgaver
- Handler på eget initiativ og uredd for å utfordre tidligere praksis
- Kommuniserer tydelig
Kompetanse
- Minimum bachelorgrad i Business Management, Reiselivsledelse eller annen relevant utdanning.
- Minimum 3 års erfaring fra handel, service, reiseliv, produktutvikling eller lignende
- God operativ forretningsforståelse og kremmerånd
- Du må ha gode skriftlige og muntlige ferdigheter på norsk og engelsk
Vi tilbyr
- En utfordrende nøkkelstilling i et dynamisk og innovativt selskap med høye ambisjoner, hvor du får utvikle deg faglig og personlig i et lokalt, nasjonalt og internasjonalt miljø
- Mulighet til å være med å påvirke og utvikle selskapet sammen med dyktige kollegaer
- Fleksible og varierte oppgaver gjennom et år med fire spennende sesonger
- Fleksibel arbeidstid og ferieordning i tillegg til en god pensjons- og forsikringsordning.
- Et inspirerende arbeidsmiljø og muligheten til å jobbe med bærekraftige og innovative løsninger
- Et stort ansvar innenfor avtalte rammer
- Tiltredelse så raskt som mulig
Arbeidssted
Jernbanegata 1, Åndalsnes
Slik søker du
Send din søknad og CV merket «Operativ leder for Opplevelser» til soknad@romsdalen.no
For mer informasjon, kontakt Susanne Fausa Brastad, Salg- og Markedsleder Romsdalen AS (410 47 473) eller Pål R. Amundsen, CEO Romsdalen AS (928 43 982).
Om selskapet
Romsdalen AS er et investerings- og utviklingsselskap innen aktivitetsbasert reiseliv med hovedkontor på Åndalsnes. Selskapet skal identifisere og utvikle muligheter i reiselivet for økt vekst og verdiskaping, og investere i et utvalg av reiselivsprosjekter og selskaper. Aktuelle virksomheter er Romsdalsgondolen, Eggen Restaurant, hotell, turisttog på Raumabanen, Fjordcruise, event og aktivitetsbaserte opplevelser. Romsdalen AS er en del av The Norwegian Travel Company AS sin nasjonale satsning.
Om The Norwegian Travel Company AS (“Norwegian Travel”)
Norwegian Travel tar sikte på å levere opplevelsesbasert turisme av høy kvalitet på utvalgte destinasjoner i Norge. Selskapet er eier av kjernevirksomheten, og i samarbeid med komplementære aktører tilbyr Norwegian Travel et bredt spekter av aktiviteter og produkter. Sammen har vi en betydelig portefølje, og vårt mål er å tilby et “one-stop-shop-tilbud” med destinasjoner, aktiviteter og overnatting for reisende til våre destinasjoner. Norwegian Travel har som ambisjon å utvikle det beste fra norsk reiselivsbransje, og tilgjengelig gjøre aktivitetsturismen i Norge. Selskapet er per i dag representert i Kirkenes, Tromsø, Lofoten, Narvik og Romsdalen.